خرید ملکه کارنیکا، گیلان بی
خرید ملکه کارنیکا، گیلان بی

توضیح اجمالی در مورد هر سه نوع ملکه کارنیکا (ملکه باکره کارنیکا ، ملکه جفت خورده طبیعی کارنیکا ، ملکه تلقیح مصنوعی کارنیکا)

ملکه باکره  :

فقط چند ساعت و نهایتا دو روز از تولد آنها می گذرد و به صورت تنها در کلنی پرستار نگهداری می شوند. خود این ملکه باید دارای ۱۰۰% خصوصیات نژاد کارنیکا باشد, ولی کیفیت فرزندان این ملکه به تراکم زنبورهای نر موجود در زنبورستان شما بستگی خواهد داشت.

ملکه جفت خورده طبیعی :

خود این ملکه باید دارای ۱۰۰% خصوصیات نژاد کارنیکا باشد, ولی فرزندان این ملکه دارای حداقل ۷۰% خصوصیات نژاد کارنیکا می باشند.

کیفیت فرزندان این ملکه به تراکم زنبورهای نر موجود در ایستگاه جفتگیری بستگی خواهد داشت.

خلوص فرزندان این نوع باروری در زنبورستان ما ۶۰ الی ۷۰ درصد خواهد بود.

این ملکه بعد از به دنیا آمدن به کندوچه جفتگیری منتقل شده و بعد از بلوغ به صورت آزادانه در آسمان با نرهای کارنیکا و احیانا ایرانی جفتگیری کرده است.

البته به دلیل اینکه تراکم نرهای پرکیفیت پرورشی کارنیکا در ایستگاه بسیار زیاد می باشد, احتمال جفتگیری با نرهای بی کیفیت ناچیز است.

استفاده از این ملکه ها برای تولید عسل و نرهای خالص کارنیکا مناسب می باشد ولی استفاده از آنها برای تولید ملکه توصیه نمی شود, هرچند با اینکه نسل بعدی ملکه های تولید شده از این نوع ملکه به کیفیت مادرشان نیستند اما باز هم تا نسل حدود ۴ تا ۶ بهتر از نژاد ایرانی هستند.

ملکه تلقیح مصنوعی کارنیکا :

این ملکه بعد از به دنیا آمدن به کندوچه جفتگیری منتقل می شود و بعد از بلوغ ( ۷ روز پس از تولد ) به صورت کنترل شده در اتاق تلقیح مصنوعی با اسپرم نرهای خالص کارنیکا، به وسیله دستگاه تلقیح مصنوعی می شوند.

به دلیل اینکه در باروری این ملکه فقط از اسپرم نرهای باکیفیت پرورشی کارنیکا استفاده می شود، تمامی بچه زنبورها به صورت کامل از نژاد کارنیکا هستند.

استفاده از ملکه های تلقیحی برای پرورش نسل جدید ملکه در زنبورستان های شخصی و ایستگاه های پرورش ملکه مناسب است و نباید از آنها برای تولید عسل استفاده کرد, هرچند این به معنی مناسب نبودن آنها برای تولید عسل نیست, بلکه به دلیل گران قیمت بودنشان به صرفه نیست از آنها برای تولید عسل استفاده شود .

نژاد کارنیکا
نژاد کارنیکا

gilanbee.com

گیلان بی، سایت پرورش ملکه کارنیکا در استان گیلان و شهرستان لاهیجان – خرید ملکه کارنیکا

۱- زمان تحویل ملکه ها…

پژوهشگران برون مرزی طی چندین دهه تلاش در زمینه اصلاح نژاد آن را به گونه ای که بچه دهی نداشته باشد اصلاح نمودند به همین دلیل زنبور نر هم خیلی کم و هم خیلی دیر به دنیا می آید .

به همین دلیل تکثیر ملکه های کارنیکا تا قبل از نیمه فروردین امکان پذیر نمی باشد …

۲- سازگاری نژاد کارنیکا در شرایط اقلیمی متفاوت کشورمان…

از خطه شمال تا جنوب و همچنین از شرق تا غرب کشور عزیزمان ایران، زنبورستان هایی که با این نژاد فعالیت می کنند رضایت کامل دارند . 

۳- تعویض سالانه ملکه …

از نگاه اقتصادی و سود آوری صنعت زنبورداری، هزینه تقریبا ۸ تا ۱۰ درصد از درآمد هر کلنی باید صرف خرید و تعویض ملکه آن کلنی گردد تا این مهم تضمین شود .

۴- گزارشات دریافتی مقدار عسل برداشت شده در هر فصل از نژاد کارنیکا و مقایسه آن با نژاد ایرانی…

نحوه مدیریت کلنی و کیفیت چراگاه از عوامل مهم و تاثیرگذار در میزان برداشت عسل است . در شرایط یکسان مقایسه میان نژاد بومی و نژاد کارنیکا تفاوت چشم گیری را نشان می دهد . میزان برداشت عسل از نژاد کارنیکا تقریبا ۲٫۵ تا ۳ برابر بیشتر از نژاد بومی است. 

۵- دلیل عدم رضایت برخی از خریداران…

علت اصلی این نارضایتی و تجربه ناموفق، هیچ ربطی به نژاد کارنیکا و پرورش آن در ایستگاه ما ندارد بلکه به ندانستن یا دانسته های اشتباه خریدار مربوط می شود . 

از این موارد می توان نحوه معرفی ملکه، آسیب دیدگی پنهان ملکه در زمان معرفی، عدم انتقال جمعیت از کندوچه به کندو، معرفی ملکه به جمعیت کم مثلا دو قاب و از بین رفتن کلنی از عدم پیشگیری بیماری یا گرسنگی نام برد. 

۶- چرا بعد از معرفی ملکه کارنیکا تازه، ممکن است زنبورها اقدام به شاخون سازی کنند…؟!

به دلیل اینکه ملکه نژاد کارنیکا بسیار آرام بوده و بعد از شروع تخم ریزی و افزایش وزن بدنش آرام تر از قبل نیز می شود. زنبورهای نژاد ایرانی فکر می کنند که ملکه پیر یا مریض است در نتیجه شروع به شاخون سازی می کنند .

این مشکل با عوض شدن کامل زنبور های کارگر ایرانی به کارنیکا حل خواهد شد . 

این اتفاق ممکن است برای ملکه های ایرانی نیز اتفاق بیافتد .یکی از دلایل ناپدید شدن ملکه در اوج فعالیتش همین مورد می باشد .

توجه : سفارش بیش از ۱۰۰ عدد ملکه جفت گیری طبیعی شامل ۵% تخفیف می شود.

توجه : شاید به خاطر شرایط جوی نامناسب ارسال سفارش شما  یک تا سه روز دیرتر انجام شود . نگران نباشید .

توجه : مشتریان عزیزی که قصد خرید ملکه باکره را دارند لطفا ده روز زودتر به سفارش آن اقدام نمایند تا به تعداد لازم برایشان پیوند زده شود.

توجه :   دوستانی که قصد خرید ملکه در استان گیلان از ایستگاه گیلان بی را دارند می توانند حضوری برای دریافت سفارشات خود تشریف بیاورند. .

زادبوم ملکه کارنیکا

ملکه کارنیکا یک زیرگونه زنبورعسل غربی(اروپایی)است.زاد بوم آن اسلوونی، اتریش، رومانی و استرالیا است.

در حال حاضر جز گونه های محبوب زنبورعسل می باشد .

تاریخچه ملکه کارنیکا

پدر بزرگ زنبور نژاد کارنیکا آقای گوای دو اسکِلِنا از کشور اتریش است .

خصوصیات ملکه کارنیکا

نیش زنی خیلی کم، مقاومت در مقابل بیماریها، بازدهی بالا، رشد سریع بهاره، مسیر یابی خوب و عمر طولانی تر کارگرانش نسبت به سایر نژادها از صفات کارنیکا می باشد.

رنگ ملکه کارنیکا

کارنیکا لاین های مختلفی دارد که ممکن است رنگ حلقه شکمی متفاوت داشته باشند ولی زنبوران کارگر و نرهای آنها همگی باید مشکی خاکستری باشند .

106 thoughts on “خرید ملکه کارنیکا اصل – جفت طبیعی، تلقیح مصنوعی، باکره

  1. ابراهیم says:

    من از مرودشت استان فارس تماس میگیرم تازه کارم رو آغاز کردم یه چیزایی بلدم ولی به پای شما نمیرسه شما استاد مایی ملکه لازم دارم حتما باهاتون به زودی تماس میگیرم از حمایتتون ممنون.ابراهیم خانی

  2. جواهری says:

    سلام جناب مهندس.بنده زنجانی هستم.برای اردیبهشت ماه سفارش سه کندوچه ی کارنیکا دارم.آیا در اون زمان به دستم می رسند؟در مورد خرید میشه راهنمایی بفرمایید؟با تشکر

    • علیرضا ولی پور says:

      سلام آقای جواهری عزیز . بله . توی اردیبهشت ماه به شما تحویل میدیم . لطفا اسم کامل و استان و تعداد کندوچه رو به شماره ای که تو این صفحه گذاشتم (۰۹۱۱۱۴۴۲۵۰۳) پیامک کنید تا با شما تماس گرفته بشه .

  3. عباس نجمی says:

    باسلام واحترام جناب مهندس لطفا بفرمایید ملکه کارنیکا تلقیح مصنوعی دارید یا خیر اگر جواب مثبت است مبلغ پرداختی چند میباشد باتشکر

    • علیرضا ولی پور says:

      سلام. وقت بخیر . در حال حاضر برای فروش به مشتریان موجود نداریم . ولی بعد از بالغ شدن نرها و تلقیح مصنوعی ملکه ها و در نهایت دو ماه پس از تخم ریزی آزمایشی و مورد تایید قرارگرفتن صفات، ملکه ها آماده واگذاری به مشتریان عزیزمان خواهند بود. لطفا برای سفارش تماس بگیرید .

    • علیرضا ولی پور says:

      سلام عزیز . منظورتون از ایتالیایی ملکه های تولید شده از لاین آپیس ملیفرا لیگوستیکا هست ؟ یا لاین لیگوستیکا کردوان ؟

  4. اصلاحی says:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما . مهندس جان آیا امکان ارسال کندوچه به استان خوزستان رو دارید؟ من علاقه زیادی به زنبورداری دارم دوست دارم با یک کندوچه شروع کنم . اگر دیدم تو آب و هوای خوزستان تونستم از کندو محصول بگیرم ، میخوام به زنبورداری ادامه بدم . بی زحمت قیمت کندوچه رو به من بگین . با تشکر

    • علیرضا ولی پور says:

      با سلام و احترام . بله . کندوچه کف باز برای شما میفرستیم که مشکلی پیش نیاد. در ضمن یک یا دو کندوچه معیار مناسبی برای سنجش مقدار محصول نیست . خواهش میکنم .

  5. پویان says:

    سلام ببخشید مهندس دارم کمی زود سفارش میدم خواهشا اگه میشه واسه بهار ۲۰عدد ملکه کردوان ،۲۰ عدد هم ملکه کارنیکا همشون هم جفت خورده واسم نگهدارین.

    • علیرضا ولی پور says:

      با سلام . حتما . لطفا اسم خودتون و استان سکونت و تعداد ملکه ها رو به شماره درج شده در بالای سایت پیامک کنید.

  6. مهرعلی says:

    با سلام خدمت مهندس گرانقدر آقای ولی پور عزیز ؛

    جسارتا خلوص ملکه های کارنیکای جفت گیری طبیعی شده ی شما حدودا چند درصده !؟؟!

    پیشاپیش ممنون از پاسخگویی شما ..

    • علیرضا ولی پور says:

      سلام برادر کریمی . ده روز قبلش بهمون اطلاع بدین که پیوند بزنیم . هم میتونیم براتون بفرستیم هم میتونید تشریف بیارید برای دریافت باکره ها . از دیدار شما خوشحال میشیم .

    • علیرضا ولی پور says:

      درود بر شما. یه سری از مشتریهای عزیزمون بچه مصنوعی میگیرن و به بچه ها ملکه معرفی میکنند. یه سری هم به کندوی مادر ملکه معرفی می کنند (با استفاده از قفس فشاری) یا یکی دو روش دیگه. طبیعتا جفت گیری شده پذیرشش بیشتره و خلوصشون بالاتره. در نتیجه، محصول بیشتری برای شما به همراه داره.

  7. دقیقی says:

    سلام مهندس.ملکه کارنیکا به شیراز هم ارسال میکنین؟ چند روز طول میکشه فرآیند ارسال؟ ملکه جفت خورده چند روز تو قفس دوام میاره؟

    • علیرضا ولی پور says:

      درود بر شما . بله. ثبت نام کنید برای فصل پرورش. با این شماره تماس بگیرید. ۰۹۱۱۱۴۴۲۵۰۳
      ملکه همراه با چندین زنبور کارگر جوان در بهترین شرایط یک هفته می‌تواند داخل قفسک بماند.

      • محمد says:

        سلام جناب مهندس ولی‌پور عزیز امیدوارم حال شما خوب باشه همیشه موفق و سربلند باشید ، شما دقیقا از چه تاریخی تولید ملکه باکره کارنیکا اتریشی رو شروع میکنید ؟ حقیقتش ۴۰ تا ملکه باکره نیاز دارم

  8. یونس says:

    سلام مهندس
    خدا قوت
    مهندس منطقه ما گرمه میگن کارنیکای اتریشی بهتر از آلمان جواب میده
    اتریشی هم میگن با هر نری خوب نمیشه
    شرایط شما که از نظر وجود نر کارنیکا خیلی بهتره امکانش هست اتریشی برامون جفت بدید بصورت طبیعی بفرستید؟
    تشکر
    از شیراز

  9. فرشاد says:

    درود بر شما ، یه سوال داشتم خدمت تون ؟ ایا تلفات در طول مسیر به عهده ی شماست یا ما ؟!؟ ممنون از پاسخگویی تون؛

    • علیرضا ولی پور says:

      درود خدا بر شما …
      تلفات در مسیر به عهده ما هست …
      البته با تمهیات انجام شده تلفات تقریبا صفر هست ولی اگر تلفاتی باشد بر عهده ماست .

  10. جواد says:

    سلام،توضیحات کامل بود،خسته نباشید .
    فقط خواستم بگم تمام موجودات قابل احترامن ولی زنبور عسل یک چیز دیگس.درضمن ما یک خانواده سه نفری،برای استفاده خودمون چندتا کندو لازمه؟من اطراف مشهد هستم،میتونم با سه تا کندو شروع کنم؟میشه بگین با سه تا کندو چقدرباید هزینه کنم؟
    میخوام از لحاظ تعداد مشکلی نباشه که مرگ و میر داشته باشن.ممنون

    • علیرضا ولی پور says:

      درود خداوند بر شما . خواهش میکنم. برای تامین عسل خودتون کافی هست . برای مشاوره کامل تر تماس بگیرید با بنده (۰۹۱۱۱۴۴۲۵۰۳)

      • محمد says:

        سلام آقای ولی پور من میخواستم یک ملکه کارنیکا جفت طبیعی با کندوچه سفارش بدم بنده تازه کارم ومیخوام ببینم میتونم این کار رو انجام بدم یا نه لطفاً راهنمایی کنید

  11. احسان says:

    سلام
    میخواستم بپرسم که شما چه نژاد زنبوری که تخم ریزی فوق العاده زیاد دارد ولی عسل نمی‌آورد معرفی می نماید.
    تشکر

    • علیرضا ولی پور says:

      درود آقا احسان .هیچ زنبوری به غیر از بومی اون منطقه نمیتونه بیشترین سطح تخم ریزی رو داشته باشه .بومی هایی که اصلاح نشدند یا به گزینی نشدند عسل کمی می آوردند.

  12. امیر says:

    سلام جناب آقای ولی پور ممنون ازبابت ملکه های امسال که برایم فرستادی .برای سال بعد کی باید سفارش کنیم

  13. احمد says:

    سلام آقای ولی پور من پنج ملکه از سایتتون سفارش دادم وپیش پرداختم واریز کردم خواستم بدونم مابقی پولو کی پرداخت کنم و آیا ملکه ها برای اردیبهشت به دستم می رسه?

    • علیرضا ولی پور says:

      درود و احترام. اولا که قابل دار نیست. قبل از ارسال ملکه ها مبلغ باقیمانده دریافت میشه. بله. اردیبهشت ارسال سری اول جفت خورده هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.